دستاورد بی‌تفاوتی بازار مالی بر اخبار چیست؟

یک کارشناس بازار مالی: در یکسال و نیم گذشته زمانی که التهاب‌های سیاسی رخ داد بازار ارز به این اخبار واکنش مقطعی داشت و بی تفاووت بود.

به گزارش صدای بورس، مجتبی شهبازی، کارشناس بازارهای مالی با بیان اینکه در حال حاضر بازار ارز روند کاهشی دارد، اظهار کرد: در یکسال و نیم گذشته زمانی که التهاب‌های سیاسی روی می‌داد، نرخ ارز روند افزایشی را طی می‌کرد اما بعد از مدت کوتاهی که اثر هیجانات در بازار ارز تخلیه می‌شد، نرخ ارز به کانال‌های قبلی باز می‌گشت.

وی عنوان کرد: آخرین التهاب سیاسی شهادت آقای هنیه در تهران بود که موجب شد نرخ ارز مجدداً روند افزایشی را طی کند، به طوری که نرخ دلار تا کانال ۶۲ هزار تومان افزایش یافت، اما اکنون به کانال ۵۹ هزار تومان کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود این نرخ تا کانال پایین‌تر کاهش یابد.

شهبازی خاطر نشان کرد: این نوع بحران‌های سیاسی در ایران طبیعی است و بازار ارز به آنها عادت کرده و کمتر واکنش نشان می‌دهد چرا که شاخص‌های اقتصادی نیز مسیر رشد و بهبود را طی می‌کند و می‌توان اذعان کرد در یکسال اخیر، بازار ارز نسبت به حوادث سیاسی بی تفاوت شده است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در حدود سه سال پیش صادرات نفت به ۴۰۰ هزار بشکه کاهش یافته بود اما امروز به بیش از ۱.۵ میلیون بشکه رسیده است، این موضوع موجب خواهد شد تا درآمدهای ارزی کشور تقویت شود و با افزایش درآمدهای ارزی نیز دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز باز خواهد بود.

شهبازی در پایان تاکید کرد: مسئله مهم در صادرات نفت این است که درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفت به کشور بازگردد، چرا که با بازگشت ارزهای صادراتی است که دولت و بانک مرکزی راحت تر می‌توانند بازار ارز را مدیریت کنند و این موضوع با راه‌اندازی بازار ارز توافقی محقق شده است.

منبع:مهر

کد خبر 504393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =